Unga mammor, bästa mammorna..

Ellamarie som ni säkert har hört talas om, tjejen som är gravid med tvillingar har fått mig att fundera väldigt väldigt mycket på det här... Unga mammor är minst lika bra som "äldre mammor".
Vad spelar det för roll om du är 16 eller 26? Har du mer kärlek att ge när du är 26? Har du det bättre ekonomiskt? Kanske du har det lite bättre ställt med pengar. Men 16-åringens barn kommer varken gå naket eller hungrigt, skillnaden kommer inte märkas, barn är inte lika fördomsfulla som vi!!



OM MIG;
Jag var en sådan "fröken perfekt" som inte skulle göra det varken det ena eller det andra.
Även kulturen förbjöd det lite. Första gången gjorde jag en abort som 16-åring.. Jag kan fortfarande inte sova om nätterna på grund av det. Ni kan tro och tänka vad ni vill nu... "Rätt åt henne" "Det var bäst så... o.s.v."

Det var första och sista gången som jag gjorde min abort.

Jag blev återigen gravid utan att ha planerat det.. Den här gången kunde jag inte göra abort, alla var emot mig.. Men jag kämpade på och stod emot! Jag behöll det. I vecka 13/14 dog min baby, orsakerna vill jag inte gå in på, de skall ni får höra sedan... Det har knäckt mig totalt. Jag vill stötta varenda ung blivande mamma, jag vill ge tips och råd. Jag vill även hjälpa de som funderar på abort. Jag har varit med om båda graviditeterna, jag vet vilka skillnaderna är. På utsidan är man glad, medans man gråter på insidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0